وبلاگ احمد علیزاده فلاح
یا امیرالمؤمنین حیدر
درباره وبلاگ


کبر از اخلاق خاصه شیطان است. هر کس جهلش بیشتر و عقلش ناقص تر است، کبرش بیشتر است. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

مدیر وبلاگ : احمد علیزاده فلاح
برچسبها
هفته نامه تاریخ شفاهی شماره 151مورخ 7/ اسفند/1392 مطلبی را از خاطرات تاج الملوک همسر دوم رضا شاه و مادر محمدرضا شاه از کتاب خاطرات تاج الملوک صفحه 135 نقل کرده بود که گویای روشی ابتکاری در مهار دزدی در رده بالاها و اختلاس گران دارد متن کلام تاج الملوک چنین است:
«شما می‌دانید که در میهمانی‌ها رجال طراز اول دعوت داشتند. نخست وزیر، وزراء، وکلا، و امرای درجه اول ارتش و صاحبان ثروت مثل حبیب آقای ثابت و یا علی آقای رضایی و امثالهم. قاشق و چنگال و کارد و وسائل روی میز یا طلا و مطلا بودند یا نقره اصل! حالا من اگر بگویم که در هر میهمانی، از این قبیل اغلب وسایل روی میز مفقود می‌شد چه می‌گوئید؟! این رجال که از مال دنیا غنی و‌ بی‌نیاز و از افراد طبقه اول مملکت بودند موقع شام قاشق و کارد و چنگال را می‌دزدیدند! یک دفعه مچ یک سپهبد ارتش را موقع گذاشتن قاشق و چنگال در جیبش گرفته بودند و او گفته بود به خاطر یادگاری جشن امشب، تصمیم به این کارگرفته است!».

وقتی ملاحظه شد میهمانان دستشان کج است دربار دستور داد در میهمانی‌ها هر کدام از میهمانان که مایل هستند یادگاری داشته باشند از وسائل روی میز هر چه مایل هستند بردارند! خوب شما می‌دانید که قبل ازآن که سازمان امنیت (ساواک) درست شود، ارتش از زمان رضاشاه دستگاه اطلاعاتی داشت. این دستگاه اطلاعاتی مرتب خبر می‏آورد که فلان سپهبد یا فلان فرمانده لشکر جیره سربازها را دزدی می‌کند! به یک آقای تیمسار خانه می‌دادند. اتومبیل آمریکائی می‌دادند، حقوق بالا می‌دادند، مسافرت خارجی می‌فرستادند و تازه می‌رفت از جیره سربازها هم دزدی می‌کرد! دریک کلمه بگویم همه دزد بودند فقط شدت و ضعف داشت!

من یک خانه در داخل شهر داشتم که گاهی اوقات برای دور بودن از تشریفات کاخ و برای دور بودن از محیط دربار به آنجا می‌رفتم و با دوستانم مثل آدم‌های معمولی نشست و برخاست می‌کردم. یک دفعه این خانه را دزد زد و مقداری از اموال گرانبها را برد. آن موقع سرهنگ بهزادی رئیس آگاهی بود. مدت‏ها از این قضیه گذشت وعلیرغم فشار ما دزد پیدا نشد که نشد. یک شب در یک میهمانی یک خانم جوان را دیدم که گردنبند به سرقت رفته مرا به گردن داشت! او را صدا کردم و در مورد گردنبند پرسیدم. معلوم شد از معشوق خودش سرهنگ بهزادی هدیه گرفته است! فردا صبح قضیه را پیگیری کردم و معلوم شد رئیس آگاهی چند دزد را گرفته و دزدها برای استخلاص خود رشوه‌های کلانی از جمله گردنبند مرا که از ملک سعودی هدیه گرفته بودم به رئیس آگاهی داده‏اند و رئیس آگاهی هم بدون آنکه متوجه شود این گردنبند همان گردنبند من است آن را به معشوقه خود هدیه داده بود! همین امرباعث شد که رئیس آگاهی را دراز کنیم! البته چه فایده؟ یک دزد می‌رفت و یک دزد دیگرمی‌آمد.»َ




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 18 شهریور 1397 :: نویسنده : احمد علیزاده فلاح
مدیر اقتصادی باید دارای شامه قوی باشد حوادث را رصد کند تا بتواند زودتر بحران را پیش بینی کند و برای آن برنامه مدون داشته باشد  او باید دارای ضریب هوشی بالایی باشد یکی از دوستان می گفت سرمایه گذاری کشور روی علوم تجربی و مهندسی و کم توجهی به علوم انسانی که یکی از آنها هم اقتصاد است ضعف در اقتصاد را نوید می دهد به قول ایشان بسیاری از کشورها بیشتر همتشان علوم انسانی است و قائلند متخصصین علوم تجربی و فنی ومهندسی را می شود از سایر کشورها دعوت به کار کرد اما کارشناسان و نظریه پردازان علوم انسانی را نمی شود نمی توان مدیر و اقتصاد دان و جامعه شناس و... را وارد کرد و کشور را به آنها سپرد و اطمینان کرد.
آری مدیر اقتصادی باید بتواند شواهد را تحلیل کند پیش بینی کند و برنامه مناسب ارائه دهد که مقبول حکومت ها و مردم واقع شود فارغ از جناح بندی های سیاسی اقدام کند اگر مدیر اقتصادی خود را وام دار شخص یا گروهی بداند نمی تواند تصمیمی رشیدانه بگیرد و پازلی که یک قطعه آن جابجا گذاشته شود تصویر نکو را نشان نمی دهد قرآن این مدیر یت را متعلق به حضرت یوسف می داند که از یک خواب مبهم مشکل بزرگ اقتصادی را پیش بینی کرد خیلی ها خواب را شنیدند و خواستند تعبیر کنند ولی یوسف است که بدان دست یافت پیش بینی کرد بعد از این هفت سال قحطی خواهد آمد راهکار یوسف ذخیره سازی غلات بود آن هم هوشمندانه با توجه به سیلوهای آن روز در خوشه نگهداری شود که بر اثر نمناکی سبز نشودو ... حکومت به یوسف اعتماد کرد و مردم پیروی کردند خود و دیگران را از قحطی نجات دادند قطعاً فشار فراوانی را تحمل کردند تا بتوانند ذخیره سازی کنند اما اعتماد دولت و ملت به مدیر یت توانمند یوسف راهگشا بود .
خلاصه این که مدیر اقتصادی باید جلوتر از زمان حرکت کند بتواند اعتماد سایر دستگاه ها را به خود جلب کند و مردم را با خود همراه کند از پیله فرد گرایی و گروه گرایی بیرون آید فقط هدفش اعتلای اقتصادی کشور باشد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 14 شهریور 1397 :: نویسنده : احمد علیزاده فلاح
هر پدیده ای می تواند علل متعددی داشته باشد این گونه نیست که برای هر پدیده اجتماعی صرفاً یک علت وجود داشته باشد و مانند فلاسفه بگوییم :"الواحد لایصدر الا عن الواحد و الواحد لایصدر عنه الا الواحد" بلکه می تواند علت های پنهان و آشکار زیادی داشته باشد که بدون شناخت همه و توجه به همه آنها نمی توان تصمیم درستی در مورد آن گرفت و چه بسا یک سو نگری باعث تشدید بحران نیز بشود مثلاً همین ضعف اقتصادی که مانند کلاف سر در گم در آمده مطمئناً از روزی که نشانه های آن پیدا شد دولت محترم سعی در مهار آن داشته ولی مانند آتش نشانی که هر قسمت آتش را خاموش می کند قسمتی دیگر شعله ور می شود و باز همه گیر می شود نتوانست آن را مهار کرده و کلاف سردرگم را برای رشته زندگی مردم احیاکند .
اقتصاد دانی می گفت: شک ارزی در همه دولت ها در کشور پدید آمده همه دولت ها در دوره اول افزایش قیمت ارز را (که ناشی از توان خرید ما با کشورهای طرف معامله ما است) سرکوب می کنند و در دوره دوم این اتفاق می افتد و مانند زلزله عمل می کند قسمتی از بازار را ابتدا و بقیه را با پس لرزه ها به هم می ریزد و باید امداد رسانی فوری و برنامه ریزی اساسی مد نظر قرار گیرد.
بنده تخصصی در این وادی ندارم ولی می شود گمان کرد قابل پیش بینی است و با علت یابی درست مانع آن شد .
به هر حال ضعف اقتصادی ناشی از یک علت نیست علت اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی، اجتماعی و... دارد بنده با توجه به آشنایی نسبی که به آیات و روایات دارم سعی خواهم کرد در چند یادداشت پیش رو به علت آن از نگاه قرآن و عترت بپردازم ولی باز یاد آور می شوم اینها تمام علت نیست ولی به عنوان جزء علت قابل بررسی است.
این رشته سر دراز دارد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 6 شهریور 1397 :: نویسنده : احمد علیزاده فلاح
چند روز پیش طبق عادت هر روزه سایت های خبری شهرستان بافق را رصد می کردم به عنوانی زیبا برخوردم (شورای نگهبان از چه نگهبانی می کند؟) مطلب را دنبال کردم دوستی عزیز یاداشتی با این عنوان نوشته بود وقتی مطالعه کردم متوجه شدم ایشان فرصت مراجعه دوباره به قانون اساسی برای نوشتن را نداشته و ذهنیات خویش را مرقوم فرموده اند  با کمال احترام به ایشان در این نوشته سعی می کنم با کمک قانون اساسی پاسخ سوال بالا را بنویسم باشد که مفید واقع شود .
بر اساس اصل نود و چهارم قانون اساسی شورای نگهبان موظف به نگهبانی از قانون اساسی و شرع  در مقام قانون گذاری است یعنی باید مصوبات مجلس را بررسی کند اگر مخالف شرع یا قانون اساسی نبود تأیید وگرنه برای تجدید نظر به مجلس باز می گرداند و علی الظاهر تا کنون موفق عمل کرده است و مواردی را که دوست ارجمندمان به عنوان عدم نگهبانی متذکر شده اند هیچ کدام با قانون مصوب مجلس و تأیید شده شورای نگهبان نیست گرچه بعض موارد نقض صورت گرفته ولی مربوط به حوزه اجراست که بنابر اصل یک صد و سیزده قانون اساسی به عهده ریاست جمهوری است و طبق اصل یک صدو پنجاه و ششم نظارت بر حسن اجرای قوانین به عهده قوه ی قضائیه است که طبق اصل یک صدو هفتاد و چهارم قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر رئیس قوه ی قضائیه نظارت را به عهده دارد لذا نگهبانی حوزه قانون گذاری با شورای نگهبان است و  حوزه اجرا به عهده سازمان بازرسی کل کشور است .
مثال آموزش و پرورش رایگان : اگر در مدارس دولتی شهریه گرفته شود مربوط به اجراست تخلف از قانون است و مسئول مربوطه باید پاسخ گو باشد و سازمان بازرسی طبق قانون باید با متخلفین برخورد کند و...
اما مواردی که ذکر فرمودند بعضی عین قانون اساسی است ولی بعضی تقطیع شده است و در قانون اساسی این گونه نیست تنها دو مورد را در اینجا می آورم بقیه را خواننده محترم می تواند به قانون اساسی مراجعه بفرماید:
1. "آزادی کامل مطبوعات" در قانون اساسی بدین گونه نیست؛ اصل بیست و چهارم :نشریات  و مطبوعات در  بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آن را قانون معین می کند.
ملاحظه می فرمایید آزادی مصرح در قانون مقید است .
2. "حق تشکیل اجتماعات و راه پیمایی " اصل بیست و هفتم:تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.
باز ملاحظه می فرمایید در قانون مشروط است .
امید است بتوانیم نوشته هایی متقن و مستند به مخاطبین عرضه کنیم والسلام




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 4 شهریور 1397 :: نویسنده : احمد علیزاده فلاح
اگر در جمع طلاب جوان زندگی کرده باشید می بینید صفا موج می زند همیشه همین جور بوده آنها که دهه چهل همراه امام شدند نیز چنین بودند منفعت شخصی برای آنها نیست همیشه حرکت های پر شور و اثر گذار برای آنها است اما چون منفعت عده ای تحت الشعاع قرار می گیرد سعی دارند آن را با گفتارهای مختلف خنثی کنند وگرنه نوشته یک پلاکارد این قدر جلوه ندارد نمی دانم چرا بعضی از بزرگان که استاد اصول هستند و مفهوم موافق و مخالف تدریس می کنند چرا مفهوم گیری عده ای از یک بیت شعر را بدون تحلیل و بررسی می پذیرند چرا نیامدند برداشت درست از آن ارائه دهند ؟ چرا باید همراه افرادی شوند که دنبال خنثی سازی حرکت طلابند ؟ آیا واقعاً  این جمله اقرار به قتل و تهدید به قتل است؟ یا اینکه اخطاری است برگرفته از آیه انَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ ؟ نمی گم درست است یا غلط . می گویم تنها آن مفهوم را نمی رساند پس چرا تسلیم مفهوم گیری بعضی از مغرضین می شوند؟و آیا امکان ندارد یک نفر از جریان مخالف تجمع این پلاکارد را آورده باشد برای بهره برداری سیاسی و خنثی سازی حرکت طلاب ؟ و... اما آقای ازغندی یک روحانی مکلاست از حوزه است و خبر دارد پس تخطئه کردن ایشان نیز شایسته نیست.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
امتحان تشریحی است و از کتاب تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان است برای دانلود کتاب به لینک زیر مراجعه کنید منوی کارشناسی را باز کنید وارد دروس عمومی شوید وارد تفسیر موضوعی قرآن شوید کتاب تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان را انتخاب و دانلود کنید
http://sutche.com/




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :